Práce s klientem s duševním onemocněním z pohledu sociálního pracovníka

Péče o klienty s duševním onemocněním

Práce s klientem s duševním onemocněním z pohledu sociálního pracovníka (akreditace MPSV)

Duševní zdraví je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Téma kurzu je v dnešní době stále více diskutované. Je zapotřebí, aby pracovníci, kteří pracují s touto cílovou skupinou měli dostatečné informace, aby dokázali zajistit adekvátní a odbornou pomoc svým klientům. Absolvent kurzu získá rámcový vhled do problematiky, jak s klienty s duševním onemocněním pracovat. Dále získá přehled o tom, jaké nejčastější duševní poruchy jsou, jaké jsou jejich příznaky a projevy. Účastník si díky bude mít zkladní informace o tom, jak postupovat při práci s cílovou skupinou, naučí se, jaké principy práce použít, aby byla komunikace s klienty efektivní. Část tématu se také zabývá hranicemi při vztahu s klientem, které jsou velmi důležité nastavit a dodržovat.

Po absolvování kurzu bude účastník mít základní informace, jaké efektivní nástroje komunikace může při práci s touto cílovou skupinou použít. Díky efektivní komunikaci a správným technikám lze předcházet krizovým situacím, ke kterým často dochází. Účastník kurzu také zjistí, co dělat, když se u někoho z klientů objeví panická ataka. Naučí se základní techniky při skupinové spolupráci. Pracovník tak bude umět při své práci lépe pracovat s riziky a bude vědět, jak při krizových situacích postupovat. Získané informace můžou pracovníci uplatnit nejen při práci s cílovou skupinou osoby s duševním onemocněním, ale také například při péči o někoho blízkého, koho ve svém okolí má.


Konkrétní informace ke kurzu:

Akreditace: MPSV ČR číslo A2025/0136-SP, časová dotace 8 vyučovacích hodin

Lektor: Mgr. Klára Mimani

Termín konání: Dle vzájemné domluvy

Místo konání: Zařízení sociálních služeb, online

Program:

1. Duševní onemocnění:

  • Vymezení pojmu,
  • duševní zdraví,
  • duševní nemoc, 
  • orientace v základních pojmech.

2. Vybraná duševní onemocnění a jejich možné projevy:

  • Schizofrenie,
  • deprese,
  • neurotické poruchy.

3. Vybrané metody práce s klientem:

  • Metody sociální práce, 
  • case managment, 
  • případová práce.

4. Principy empatické komunikace s cílovou skupinou:

  • Hranice s klientem,
  • nastavení hranic,
  • nutnost nastavení hranic.

5. Principy empatické komunikace s cílovou skupinou:

  • Komunikace a zapojení rodiny,
  • Jak vést individuální pohovory,
  • jak zakomponovat práci s rodinou klienta

6. Řešení krizových situací:

  • praktické příklady,
  • jak využít krizovou intervenci,
  • co nedělat v případě krizové situace. 


Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V domluvené ceně je zahrnut školicí materiál a platí při využití prostor objednatele, jeho dataprojektoru a projekčního plátna včetně elektrické kabeláže.

Osvědčení:

Dle požadavků ministerstva je osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu účastníkovi semináře vydáno v případě plné účasti.




Objednejte si naše služby

Vyplňte všechny potřebné údaje a my se vám ozveme co nejdříve zpět.