Práce s klientem s duševním onemocněním z pohledu sociálního pracovníka
Péče o klienty s duševním onemocněním
Práce s klientem s duševním onemocněním z pohledu sociálního pracovníka (akreditace MPSV)
Duševní zdraví je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Téma kurzu je v dnešní době stále více diskutované. Je zapotřebí, aby pracovníci, kteří pracují s touto cílovou skupinou měli dostatečné informace, aby dokázali zajistit adekvátní a odbornou pomoc svým klientům. Absolvent kurzu získá rámcový vhled do problematiky, jak s klienty s duševním onemocněním pracovat. Dále získá přehled o tom, jaké nejčastější duševní poruchy jsou, jaké jsou jejich příznaky a projevy. Účastník si díky bude mít zkladní informace o tom, jak postupovat při práci s cílovou skupinou, naučí se, jaké principy práce použít, aby byla komunikace s klienty efektivní. Část tématu se také zabývá hranicemi při vztahu s klientem, které jsou velmi důležité nastavit a dodržovat.
Po absolvování kurzu bude účastník mít základní informace, jaké efektivní nástroje komunikace může při práci s touto cílovou skupinou použít. Díky efektivní komunikaci a správným technikám lze předcházet krizovým situacím, ke kterým často dochází. Účastník kurzu také zjistí, co dělat, když se u někoho z klientů objeví panická ataka. Naučí se základní techniky při skupinové spolupráci. Pracovník tak bude umět při své práci lépe pracovat s riziky a bude vědět, jak při krizových situacích postupovat. Získané informace můžou pracovníci uplatnit nejen při práci s cílovou skupinou osoby s duševním onemocněním, ale také například při péči o někoho blízkého, koho ve svém okolí má.
Konkrétní informace ke kurzu:
Akreditace: MPSV ČR číslo A2025/0136-SP, časová dotace 8 vyučovacích hodin
Lektor: Mgr. Klára Mimani
Termín konání: Dle vzájemné domluvy
Místo konání: Zařízení sociálních služeb, online
Program:
1. Duševní onemocnění:
- Vymezení pojmu,
- duševní zdraví,
- duševní nemoc,
- orientace v základních pojmech.
2. Vybraná duševní onemocnění a jejich možné projevy:
- Schizofrenie,
- deprese,
- neurotické poruchy.
3. Vybrané metody práce s klientem:
- Metody sociální práce,
- case managment,
- případová práce.
4. Principy empatické komunikace s cílovou skupinou:
- Hranice s klientem,
- nastavení hranic,
- nutnost nastavení hranic.
5. Principy empatické komunikace s cílovou skupinou:
- Komunikace a zapojení rodiny,
- Jak vést individuální pohovory,
- jak zakomponovat práci s rodinou klienta
6. Řešení krizových situací:
- praktické příklady,
- jak využít krizovou intervenci,
- co nedělat v případě krizové situace.
Akreditované kurzy u
naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č.
235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V domluvené ceně je zahrnut školicí materiál a platí při využití prostor objednatele,
jeho dataprojektoru a projekčního plátna včetně elektrické kabeláže.
Osvědčení:
Dle požadavků ministerstva je osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu účastníkovi semináře vydáno v případě plné účasti.